Sunday, December 13, 2009

Rumah Pengasih Warga Prihatin part 1



Mesej yg saya post di Facebook :

Salam sejahtera semua,

Saban hari saya terbaca posting rakan rakan di Facebook (some of you) yg mencari tempat2 utk membuat kerja Amal di sekitar Selangor. Semalam saya baru balik dari RPWP (Rumah Penyayang Warga Prihatin) - tempat yg amat istimewa yg bukan shj memberi sumbangan kpd golongan anak - anak yatim piatu malah kanak - kanak yg memerlukan kasih sayang drp kami semua (terutamanya warga Mahasiswa/wi) dan golongan yg berkemampuan.



You have to see, feel and talk to them in order to understand further and i learned a lot just by visiting them.



Sila rujuk laman web berikut : (capaian link utk laman ini boleh juga di dpti drp blog saya - under Warga Prihatin)


http://prihatin.net.my/wp/wordpress/



Btw, you can add Warga prihatin into your FB. Please do so.



Saya syorkan rakan - rakan utk mengenali later belakang RPWP sebelum membuat sebarang keputusan. Tempatnya berdekatan dgn stesen KTM Komuter Kajang (10-15 min boleh sampai) - jgn risau , jika Universiti / institusi yg relevan dgn anda ada "supot" anda dgn sebuah bas, segalanya boleh dirancangkan.


Saya sudah lama mengenali tempat ini dan hanya berkesempatan melawat RPWP semalam (saya akan menulis entri tentang tempat ini di blog saya , harap berkesempatan). Saya rasa, tempat ini tdk disenarai kan dlm Google Map - alamat dan arah tuju ke RPWP ada di link di atas. Saya akan cuba utk giat melibatkan diri pd Sabtu /Ahad apabila ada anjuran aktiviti dari pihak tersebut.

Jika berminat, kami boleh merancang & berbincang - beritahu shj Choy rekomen tempat ini , kpd Dr Masjuki / ajk yg lain - refer to website.


Akhir kata, semoga kehangatan dari insan insan yg bertuah spt kami semua, dapat dikongsi dan diberikan kpd golongan yg memerlukan dan yakni , mereka yg terpilih tersebut sedang menunggu dgn penuh kesabaran utk menumpang sebahagian kecil kasih sayang kami semua.


Take care everyone. (tolong sebarkan info mengenai tempat ini ya) dan terima kasih. Keep intouch.


No comments: