Wednesday, December 2, 2009

Jgn biarkan tragedi yg sama berulang lagi ...



Jgn biarkan tragedi yg sama berulang lagi

Wahai rakan2 sekalian.

Jgn biarkan tragedi yg ... tdk munasabah ini berulang lagi , putih mata memandang, berkecai hati memikirkan masa hadapan si mangsa. Minta jasa baik rakan rakan sekalian tolong sebar kan mesej dlm artikel ini,


Ini abad ke 21 , ramai yg masih percayakan benda - benda karut- marut ini ? Saya faham cara psikologi manusia , kalau sudah tiada jln penyelesaian , ke situ juga lah manusia akan tuju ... KALAU sudah TIDAK jalan penyelesaian yg lain, namun ...

Ini isu diabetes, mustahil tiada cara penyelesaian, lebih lebih lagi usia si mangsa baru 21 tahun ...
Putih mata memandang, berkecai hati memikirkan masa hadapan si mangsa bagi pembaca, bagaimana pula perasaan diri si mangsa dan seisi keluarganya ?

Rakan - rakan semua, jangan lah mengambil isu ini dgn mudah ya. Sama - sama, seiring dgn Semangat 1 Malaysia, jom kami menggorak langkah utk memimpin masyarakat ini ke jalan yg benar, mulai dgn budaya utk menjadi lebih peka tentang isu kesihatan dan tegur menegur lah sesama insan.



Interested ? Check this

4 comments:

Kimal said...

Hello ChoyHH.
Thank you for you willing to make a comment in my blog.
Yup! of course. Masa baru bina blog ini etuza ambil masa tiga malam, penat juga, sebab etuza bukan pandai sangat buat, tapi dengan melayari internet maka inilah blog etuza.
Tentang catatan ChoyHH yang baru ini, kita jangan mudah tertipu. Tukang ramal itu manusia biasa. Tuhan lah yang lebih berkuasa, sebaiknya kita berserah pada yang maha esa. Teruk juga kes ini.
Salam, see U

Choy HH said...

Salam Etuza,

Sama - sama. Just a small effort of sharing and caring, nothing much.

Peringatan kali terakhir, Etuza jgn lah gunakan nama penuh saya ya, rasa macam org asing pula dgn sahabat saya ini. Saya tdk berniat utk menjadi rakan siber anda shj. Saya benar2 menganggap anda sbg rakan.

Haha ... nasib baik saya merujuk balik kpd chat box, saya faham sekarang.

Kalau misai keluar, menarik betul cara rakan saya ni mengolah ttg diri sendiri : )

Mustahil saya akan tertipu, rakan. Saya tdk pandai berenang, gara gara peristiwa macam ini lah yg menaksubkan pemikiran keluarga saya dulu, mrk melarang saya berenang krn risau saya akan mati kelemasan - thanks to En. Tukang Tilik.

Hew Hei lebih suka mencuba sedaya upaya dahulu, dan jika tiada alternatif lain , baru lah saya akan berkata " serahkan nasib kpd Tuhan ". Tuhan sentiasa berada di samping saya dan merupakan sahabat saya yg paling akrab, Nya tidak pernah berkata " Bergantung lah kpd saya 100 %, sebaliknya " Cuba dan cuba lah, dan terus mencuba, kalau betul2 tdk boleh, baru maklumkan kpd saya, saya sentiasa bersama dgn anda "

Etuza, kalau kes tdk teruk, media massa akan cuba cover2 kan, sbb itu ramai kes yg kami tdk mengerti. Harapan kami berdua sama, agar peristiwa sedemikian akan ' pupus' sama sekali, tdk kira mangsa beragama apa sekalipun.

Saya pun tdk pandai ttg blog ini, jom kami belajar bersama sama, : )

Jumpa nanti !

ChoyHH

etuza said...

Hew Hei.
Maaf baru nampak my comment last night. Please forgive me so much. Sebab gambar my son keluar tu.

Nampaknya Hew Hei,bersungguh2 nak bersahabat dengan saya. Terima kasih kerana anda seperti mempercayai saya. Saya orang biasa saja, cuma saya meyakni bahawa kita semua sebagai manusia biasa adalah sama sahaja di sisi Tuhan. Kita tidak boleh merendah2kan orang lain sedangkan kita ada kelemahan sendiri yang kita tidak nampak tapi orang lain nampak.
Salah satu perkara yang baik untuk kita amalkan ialah sentiasa positif thinking dan bersangka baik pada sesuatu peristiwa, Ada baiknya juga kita berwaspada di mana sahaja. Kalau kita di timpa masalah itu cuma menguji kekuatan jiwa kita, itulah warna hidup pahit dan manis. Hew Hei, maafkan saya jika ada menyinggung emosi anda. Jika nanti saya bukan sahabat yang baik bagi anda terlebih dahulu maafkan saya.

Salam hormat.

Choy HH said...

Dear Etu,

Jgn risau ya, perkara kecil aje. We are friends, hope that you will remember this forever.

Saya pun ingin meminta maaf, jika sekarang atau pd masa hadapan saya tersasul dari segi kata2 saya / terlampau lurus ya, sbb saya pasti yg saya tidak berniat utk menyinggung perasaan anda.

Kami semua sama - sama org biasa, selagi Etu menganggap saya sbg seorg rakan yg banyak kelemahannya, saya pun anggap Etu sbg seorg sahabat, benar2 seorg sahabat yg bukan namanya shj.

Take care and do post more of your photos and do write about yourself more.

ChoyHH