Monday, July 27, 2009

Khabar saya, khabar anda

Good day and Salam sejahtera to all,

Sihat , kesemua rakan rakan saya?

Minggu ini dan lepas teramat memenatkan, banyak kerja luar dan juga kerja di MSU. Ya Tuhan yg sentiasa memerhati kan saya, ku pinta semangat kecekalan dan keberanian dari mu utk mengharungi liku2 kehidupan dan ujian mu.

Pagi in (lebih kurang 2am, baru selamat tiba di Pangsapuri Perdana setelah bercuti dlm kem di Pulau Perhentian, Terengganu, menarik dan indah benar pemandangan di pulau. Nanti saya cerita kan dgn lebih lanjut beserta dgn foto2 rakan.

Lama benar x update blog ini, gambar2 percutian yg lepas, kesemuanya dah upload, cuma x sempat utk mengarang dan post shj.

Kepada sesiapa yg anda Facebook, dipersilakan utk add saya. Dan kpd sesiapa yg sudahpun add saya, tdk bermakna setiap kali saya mengarang di blog ini, saya akan maklumkan kpd member2 di Facebook, saya akan cuba.

Ok sekian dulu, nanti saya cuba post Sg Siput siri ketiga.

Jaga diri baik baik, rakan sekalian, ada apa2 hal jgn mengharungi nya seorg diri, saya sangat memahami gaya ' Lone wolf ' ini dan memang ada banyak ujian yg perlu diharungi seorg diri. Jgn lupa pada rakan2 anda terutama yg menulis entri ini.

You are not alone, dan x salah jika anda meminta nasihat dari kami tanpa berceritakan hal yg sebenarnya.

Nasihat terakhri saya utk entri ini ,

layani lah setiap hari dgn harapan dan harungi lah kehidupan ini seumpama tiada hari hari lain di depan mata,

jadi lah diri anda yg sebenarnya, cuba,

sungguhpun rintangan yg terbesar dari masyarakat dan pandangan diri yg seakan akan benar (false which appears truth) mungkin akan menenggelamkan diri anda dlm arus kehidupan ini. Cari lah pelampung dan tangan yg sentiasa bersedia utk dicapai oleh anda.

Usah pandang pada usia dan memandang rendah pd mana2 individu.

Jgn cuba senyum jika anda tdk mampu, titiskan lah airmata sbb itu lah yg seharusnya anda lakukan, manusia ini makhluk yg beremosi dan Tuhan programkan kami sedemikian, ada hikmah disebaliknya.

ChoyHH

No comments: