Tuesday, May 5, 2009

Isu mungkin 'remeh' tapi diperbesarkan?

Salam sejahtera semua,

Saya dah mula muak dgn isu H1N1, ayuh, jom kami beralih ke isu yg lain (saya rasa isu kecil tapi diura-urakan sampai 'agak besar' ).

Berapa kali anda makan daging ayam dlm sebulan? Saya? Emmm mungkin sebulan sekali, atau lebih (jarang makan daging ayam n lain2) kecuali ikan... sekali seminggu ...atau lebih....

FOMCA cadang makan ayam dua kali seminggu

KUALA LUMPUR: Gabungan Persatuan PenggunaPengguna Malaysia (Fomca) menasihatkan pengguna supaya mengurangkan pengambilan ayam kepada dua kali seminggu.

Setiausaha Agungnya Muhammad Sha'ani Abdullah dalam satu kenyataan hari ini berkata tindakan itu bagi membolehkan harga ayam kembali kepada harga yang munasabah.

Beliau berkata pengeluaran daging ayam dianggarkan 1.3 juta ekor sehari dengan 70 peratus daripadanya dipasarkan di pasar basah, manakala anggaran kos purata antara RM3.70 sekilogram dan RM4 sekilogram untuk harga ladang.

Ok isu tamat.


Entri yang akan datang, rasanya saya akan menggunakan pendedahan flash back ke atas rakan2 blogger saya.

Bagaimana saya berkenalan dgn anda buat kali pertama nya? Cuba fikir-fikir...

ChoyHH

No comments: