Saturday, May 30, 2009

I am back but nothing much to report on .

Good day and salam sejahtera to all,

Well, nothing much to report or worthy to jot down since my break, just a break.

Saya teringat gurauan yg Mr Span kuning (spongebox ... ) , maka lebih baik saya memberi amaran dan peringatan tahap pertama (1)- [ jumlah tahap kesabaran saya biasanya tdk lebih dari 3, yg paling serius ] kpd kesemua rakan-rakan sekalian ;

Jgn sesekali bergurau ttg apa2 jenis penyakit sekalipun terutama apabila anda mengajukan soalan yg beransur penyataan dimana anda terkena 'cepo-emas ' tersebut cthnya penyakit Deman kuning yg TIADA penawar dan kalau benda in berlaku di M'sia - gempar seluruh dunia dan saya yakin anda akan dikuarantin LAMA sbb ia bercirikan pandemik, nanti seluruh dunia akan berkongsi nasib yg sama spt anda ! Begitu juga dgn soal usia, dua benda ini Taboo utk saya, especially age, please never mention them in front of me or you will look silly !

Bukan apa, gurau tu boleh bergurau tetapi kena yg bersesuaian lah. Rakan baik saya mati pasal kanser , so pemergian beliau memang memberi kesukaran yg teramat buat saya dan saya tdk ingin mengalami keadaan seumpama itu sekali lagi di mana saya hanya tahu SELEPAS beliau meninggal dan ... tak nak cerita lebih lanjut .

Saya ni manusia yg mudah mengambil berat ttg kesihatan dan kesejahteraan rakan2 saya. Jika anda mengaku saya ini memang rakan anda (bukan sekadar nama atau saja2 nak menggembirakan hati org lain agak - anda garu belakang saya dan harapkan saya berbuat sedemikian pd masa hadapan), ANDA MEMPUNYAI tanggungjawab anda yg tersendiri sbg seorg rakan !

Yg dah berlalu tu, biarkan dan semoga rakan2 semua sentiasa sihat dan sejahtera.

ChoyHH

No comments: